Nieuws

Waarom PSV blij kan zijn met het onderzoek naar de ambities van de club

Waarom PSV blij kan zijn met het onderzoek naar de ambities van de club

16 april - 09:40

PSV is blij met de resultaten van het onderzoek naar de ambities van de club. De Eindhovenaren blijken een goede toekomstvisie te hebben en daarmee zien de komende jaren er zonnig uit. Waarom is PSV blij met de onderzoeksresultaten? VoetbalNieuws.nl zocht het voor je uit.

Met de naderende landstitel in Eindhoven kan PSV terugkijken op een geslaagd seizoen. Lange tijd bleef het elftal van Peter Bosz ongeslagen en in de Champions League bekerde PSV door naar de laatste zestien. Daarin was Borussia Dortmund uiteindelijk te sterk over twee duels, maar voor het eerst sinds lange tijd overwinterde de Eindhovenaren in het miljoenenbal. De club liet vervolgens consultancybedrijf Hypercube de doelstellingen onderzoeken en de resultaten waren meer dan positief.

Waarom is PSV blij met de onderzoeksresultaten?

'Onder de fans is de analyse vooral gaan leven als langverwacht antwoord op de vraag of het Philips Stadion in hartje Eindhoven nog op de juiste plek staat en zo ja, of uitbreiding met duizenden zitjes een reële optie is', valt te lezen op de clubwebsite van de Eindhovenaren. Het antwoord daarop is positief. 'Op basis van onder meer de herkomst van toeschouwers en de demografische ontwikkeling is bepaald dat de huidige locatie de optimale locatie is.'

Hoewel de wachtrijen voor een seizoenskaart bij PSV al lang zijn en mogelijke uitbreiding van het stadion dus op de planning staan zullen er de komende tijd nog meer PSV-fans bijkomen. 'Het toeschouwerspotentieel zal in het centrum van de stad met ongeveer vijf procent toenemen t/m 2030 en tien procent t/m 2040.'

PSV gaat ook snel handelen, want op de clubwebsite valt te lezen dat er al gekeken wordt naar de uitbreiding van het Philips Stadion. 'Nu de potenties in kaart zijn gebracht, kan de volgende fase starten.  Met medewerking van externe adviseurs wordt een kostencalculatie gemaakt van een stadionuitbreiding met zo’n tienduizend plaatsen. Bovendien wordt de technische haalbaarheid in kaart gebracht.'

Wat zegt Algemeen Directeur Marcel Brands?

"Wij zijn zielsgelukkig met de uitkomst over de beste locatie", zegt Algemeen Directeur Marcel Brands als conclusie op de onderzoeksresultaten. "Veel aanbevelingen gaan we meenemen. We weten nu wat er kan. Het is aan ons om te bepalen wat we waar willen maken."

Toch trapt Brands ook een beetje op de rem om de verwachtingen te temperen. "Er zijn grenzen. Maar die willen we graag verleggen, bijvoorbeeld door te overperformen. Je kunt de markt echter niet structureel verslaan, maar je kunt 'm wel vergroten door het stadion uit te breiden. De Brainportregio is top, maar qua verzorgingsgebied echter geen Londen of Parijs."

Wil jij als eerste op de hoogte zijn van al het VoetbalNieuws? Zorg dan dat je de app download (Android of Apple) en je pushmeldingen aan hebt staan, dan doen wij de rest!