PSG presenteert thuistenue: veel veranderingen en nieuwe shirtsponsor
Paris Saint-Germain heeft het nieuwe thuistenue voor de komende jaargang gepresenteerd. Het 'oude' shirt gaat op de schop. Zo wordt de oude hoofdsponsor Accor Live Limitless (ALL) vervangen door Qatar Airways en is er een grote witte met rode verticale baan op het tricot te zien.
Waar vorig jaar de Parijzenaren nog aantraden in een geheel blauw thuistenue, is dat komende seizoen anders. Het shirt is nog altijd overwegend blauw, maar in de vorm van de witte- en rode banen verandert de stijl. Daarnaast verhuist het clublogo van de linkerkant van het shirt naar het midden.
Premium partner of @PSG_English since 2020, @qatarairways, voted the World’s Best Airline for the sixth time in 2021, becomes the new official front-jersey sponsor of the Parisian club, starting with the 2022-23 season. ❤️💙https://t.co/r9doDHSJud
— Paris Saint-Germain (@PSG_English) June 29, 2022
Het sponsorlogo (Nike) is anders dan gebruikelijk rechts nu ook in het midden van het shirt te zien. Onder het PSG-logo is een plek voor het sportbedrijf gereserveerd. Vorig jaar ontbrak sterspeler Kylian Mbappé nog tijdens de presentatie van het nieuwe shirt, omdat destijds de toekomst van de Frans international ongewis was.
Inmiddels heeft Mbappé een nieuw verbeterd contract ondertekend en moet hij één van de pijlers worden van de jacht van Paris Saint-Germain op de Champions League. Daarbij is er nu wél een prominente rol bij de shirtpresentatie voor hem weggelegd.
🆕🏟️👕
— Paris Saint-Germain (@PSG_English) June 29, 2022
A new Parisian kit that combines tradition and modernity. ❤️💙🤩
🛒▶️ https://t.co/lIr1GOTsr4 #𝐼𝐶𝐼𝐶𝐸𝑆𝑇𝑃𝐴𝑅𝐼𝑆 pic.twitter.com/LiJo2OOKjr