Van Nistelrooij: 'Laat Xavi lekker zijn gang gaan, omdat hij het geweldig invult'
Ruud van Nistelrooij heeft woensdag op de persconferentie in aanloop naar het Europa League-duel met Sevilla lovende woorden over voor Xavi Simons. De trainer van PSV is te spreken over de voetballende kwaliteiten én de mentale weerbaarheid van de Oranje-international.
"Hij houdt zijn focus op voetbal, daarin zie ik nooit problemen. Ik laat hem lekker zijn gang gaan, omdat hij het geweldig invult. Als ik signalen zie dat hij ander gedrag gaat vertonen, zal ik daar op inspringen. Maar Xavi is zeer stabiel en afgesloten van zowel kritiek als grote complimenten. Daarmee is hij een voorbeeld van hoe je in deze wereld overeind blijft", vertelt Van Nistelrooij.














