Bassey werd als jongen door veel clubs afgewezen: 'Wilde geen plan B hebben'
Calvin Bassey vertelt dat hij het als jeugdspeler niet altijd even makkelijk heeft gehad. De verdediger van Ajax schetst in een exclusieve ESPN-documentaire hoe hij door meerdere professionele clubs werd afgewezen, maar uiteindelijk bij Leicester City het plezier terugvond.
"Ik ben door een hoop professionele clubs afgewezen", zo vertelt Bassey. Hij beleefde een proef periode bij West Ham United en trainde mee bij Barnet FC, maar beide ploegen hadden geen interesse. "Ze zeiden dingen als: je bent er nog niet klaar voor. Je bent niet goed genoeg. We hebben al iemand zoals jij, of een zelfde type speler. Het is gewoon… als je dat soort dingen te horen krijgt, wil je eigenlijk gewoon opgeven. Je hebt zoiets van ik wil niet meer gaan, maar ik dwong mezelf om geen plan B te hebben."
Op zijn zestiende kwam de kentering voor de Nigeriaan. Hij speelde een wedstrijd mee bij de jeugd van Leicester City, dat vervolgens besloot om hem een contract aan te bieden. "Ik was zo blij. Ik dacht: God dankuwel. Ik zal deze kans niet vergooien. Ik zal er alles aan doen om een prof te worden. Ik heb al een voet tussen de deur, nu moet ik die andere er ook bij zien te krijgen. Vanaf dat moment was het gewoon hard werken."














