Xavi weigert Real af te schrijven voor de titel: 'Kunnen altijd elk team verslaan'

Praat mee!

Xavi weigert om Real Madrid af te schrijven voor de Spaanse titel. De trainer van FC Barcelona zag zijn ploeg zondagavond winnen van Sevilla waardoor het gat met De Koninklijke nu acht punten is, maar dat is nog altijd niet voldoende.

Barcelona speelde zondagavond een goede tweede helft, waarin het drie keer tot scoren kwam tegen Sevilla. De Catalanen wonnen het duel dan ook met 3-0 en profiteerden dan ook optimaal van het puntverlies van Real Madrid tegen RCD Mallorca (1-0 verlies). Toch weigert Xavi nog altijd om zijn eigen ploeg te bombarderen tot titelfavoriet.

"Nee, Real Madrid kan nog steeds kampioen worden", begint de Spaanse oefenmeester na afloop van het duel tegen Sevilla. "Ze spelen nog tegen ons en blijven altijd een titelkandidaat. Het is altijd zwaar om tegen Real Madrid te spelen, ze kunnen altijd elk team verslaan."

Dat Xavi wat in zijn schulp kruipt, komt mede door het lastige affiche van volgend weekend. "Wij gaan volgende week naar Villarreal, waar Real Madrid ook heeft verloren. We moeten dus op onze hoede zijn en gefocust blijven. Het is altijd een wedstrijd waar je een cirkel omheen zet op het competitieschema. Er zijn nog 18 wedstrijden te spelen, dus er is nog niets gespeeld", besluit hij.