Schreuder baalt van rode kaart: 'Onnodig één tegen één en daar trappen we dan in'
Alfred Schreuder heeft zich uitgelaten over de rode kaart van Devyne Rensch. De trainer van Ajax spreekt over een onnodige situatie, maar ziet in dat de scheidsrechter van dienst geen andere keuze had.
Op de persconferentie werd gevraagd hoe Schreuder zelf keek naar het moment van Rensch. "Kijk, op dat moment staan we één tegen één en dat is een onnodige één tegen één. Ik zie dat daarin het centrum met Edson omgedraaid is. Edson loopt door naar voren terwijl hij centraal als verdediger moet blijven", begon een zichtbaar teleurgestelde trainer.
"Normaal gesproken sta je dan niet één tegen één. We verliezen voorin de bal en ja, dan schieten ze die bal naar voren. Dan gebruikt Van Wolfswinkel zijn lichaam heel goed en daar trappen we dan in. Dan kan hij (Lindhout, red.) een rode kaart trekken", sloot Schreuder af.














