Ook goed nieuws rondom Ajax: 'Nettowinst van 39 miljoen in vorig boekjaar'

Ondanks dat Ajax er dit jaar op het veld niet goed voor staat, floreert het nog altijd in de zakelijke wereld. De Amsterdamse club zag zijn omzet uit partnerships en merchandising stijgen, zo tekent Ajax Showtime op.
Zo zorgde onder meer het nieuwe derde tenue van Ajax voor een groei in het aantal verkoopcijfers en dus ook de financiën. Daarnaast verlengde de club in het afgelopen boekjaar onder leiding van commercieel directeur Menno Geelen de contracten met meerdere partners, waaronder Replay, CSU, Hublot, HPE, Acronis, TUI, Flink en Mascot. 'Ajax wist ook enkele nieuwe sponsoren te strikken, zoals Sandals Resorts, The Padellers en BMW', schrijft het medium. 'Uiteindelijk steeg de omzet uit partnerships met 2,2 miljoen euro naar 41,4 miljoen euro. Het betekende een stijging van zes procent. Wat betreft de televisie-inkomsten viel er wel een daling te noteren. Deze inkomsten daalden met 0,1 miljoen euro naar 10,5 miljoen euro en dit kwam met name door lagere televisie-inkomsten voor de nationale competitie.'
De merchandising blijft echter een van de voornaamste bron van inkomsten voor de Amsterdammers. De transfers van Lisandro Martínez en Antony zorgden daarnaast voor een nettowinst van 39 miljoen euro over het afgelopen boekjaar. Afgelopen vrijdag werden de jaarcijfers gepresenteerd.