Bosz verklaart keuze voor PSV: 'Voelde warmte vanaf het eerste moment'

De mogelijkheid om spelers aan te trekken bij PSV heeft Peter Bosz uiteindelijk doen besluiten om zijn handtekening te zetten in het Philips Stadion. Voor technisch directeur Erneast Stewart was Bosz eigenlijk de enige optie om Ruud van Nistelrooij op te volgen in Eindhoven.
"Het was vrij makkelijk om een keuze te maken in de manier waarop we verder wilden gaan met PSV", aldus Stewart tegenover De Telegraaf. "Peter Bosz stond op nummer 1 en was de enige optie voor ons. Als je dan Bosz als gedroomde kandidaat kunt binnenhalen, is dat heel fijn. In het verleden heeft hij heel wat laten zien bij de clubs waar hij heeft gewerkt."
Bosz had vanaf moment één een fijn gevoel bij PSV. "Wat voor mij heel belangrijk was, was de warmte die ik vanaf het eerste moment voelde. Dat ze aangaven dat ze echt voor mij wilden gaan. Dat vertrouwen vond ik heel belangrijk", vertelt de kersverse hoofdtrainer van PSV. "Vervolgens gaat het er wel om dat je denkt dat je met jouw manier van voetballen en deze selectie of eventueel wat aanvullingen succesvol kunt zijn. Dan moet het allemaal kloppen."
"Ik snap heel goed dat ik me uiteindelijk zal moeten aanpassen aan de club en de spelersgroep die ik heb. Maar ik heb wel een bepaalde manier van spelen voor ogen. Dat moet kloppen. Dat moet goed voelen", vervolgt Bosz. "Er is blijdschap dat PSV je benadert, maar je moet ook mogelijkheden zien om met deze groep en de spelers waarmee we die gaan aanvullen succesvol te zijn. Dat heeft me uiteindelijk doen besluiten om ja te zeggen."









