Spakenburg-uitblinker geniet Eredivisie-interesse: 'Wordt even kijken deze zomer'

Vince Gino Dekker geniet interesse van de onderkant van de Eredivisie. Dat onthult de vleugelaanvaller van Spakenburg in de voetbalpodcast Fresia & Milan Parkeren de Bus van ESPN.
Dekker neemt het volgende week in de halve finale van de KNVB Beker op tegen PSV. Hij blinkt dit seizoen uit bij Spakenburg en wist met de Tweede Divisie-club te stunten tegen FC Groningen (2-3) en FC Utrecht (1-4) in de KNVB Beker. Het voormalig jeugdexponent van Ajax geeft toe dat er genoeg interesse is. "Onderkant Eredivisie, bovenkant Keuken Kampioen Divisie", zegt hij.
De rappe vleugelaanvaller weet nog niet waar zijn toekomst ligt. "Ik zit goed bij Spakenburg. Ik heb een mooi leven erbuiten. Ik heb twee kinderen, waar ik nu superveel aandacht aan kan geven. Dus het moet kloppen. Voor mij is het meer ook de club zelf", vertelt hij eerlijk. "Alleen als er echt een mooie club komt dan kan je daar geen nee tegen zeggen. Dus dat wordt even kijken deze zomer."
De voormalig jeugdspeler van Ajax zal in ieder geval kritisch kijken naar zijn volgende werkgever. "Het moet warm zijn. Weet ik veel, De Graafschap, PEC Zwolle, NAC Breda. Dat zijn natuurlijk supermooie clubs om voor te voetballen. En met alle respect, Telstar, FC Dordrecht en Helmond Sport, ik voel daar gewoon niet zoveel voor. Of Almere City, dat staat dan derde. Ik vind het ook belangrijk dat het van buiten een mooie club is."









