Zieke Poldervaart aan de betere hand: 'Ik kom er weer volledig bovenop'

Adrie Poldervaart is aan de betere hand. De trainer van De Graafschap kwam anderhalve maand geleden ziek thuis te zitten en bij hem werd het Guillain-Barré syndroom geconstateerd.
Poldervaart spreekt in het radioprogramma Langs de Lijn En Omstreken over zijn progressie. "Ik zie een stijgende lijn in mijn herstel", weet de trainer positief te melden. Ik merk dat het lopen steeds makkelijker gaat. Daarnaast is de pijn grotendeels afgenomen, maar dat komt ook door de vele medicatie die ik dagelijks slik."
Het syndroom van Guillain-Barré leidt tot verzwakkingg van de spieren en kan zelfs eindigen met verlamming. Zo ver lijkt het bij Poldervaart niet te komen. "Ik voel af en toe alleen nog wat tintelingen in mijn vingers en tenen, maar ik mag niet klagen over mijn progressie. Ik heb tegen mensen in mijn omgeving gezegd dat ik het vervelender voor hen vind dan voor mezelf."
De trainer blijft optimistisch over zijn verdere herstel. "Ik heb vanaf dag één tegen mezelf gezegd dat ik er volledig bovenop ga komen. Andere mensen die deze ziekte hebben, zijn er regelmatig veel slechter aan toe dan ik. Sommigen komen zelfs op de IC terecht met ernstige verlammingen. Ongeveer de helft van de mensen die aan deze ziekte lijden, genezen volledig en ik ga er voor zorgen dat ik bij die helft zit."









