'Schaakspel is begonnen voor Ten Hag, De Gea wijst eerste bod van United af'

David de Gea heeft de eerste contractverlenging van Manchester United afgewezen. De toekomst van de Spaanse doelman kent al lange tijd vraagtekens en manager Erik ten Hag wil de sluitpost graag behouden.
The Athletic meldt dat De Gea er niet onwelwillig tegenover staat om bij The Red Devils te blijven en dat een akkoord tussen beide partijen waarschijnlijk wel wordt bereikt. Het is gebruikelijk dat het eerste bod van een club niet direct wordt geaccepteerd: de doelman en de club onderhandelen nu vooral over de details in de getallen.
De Gea verlengde in 2019 zijn contract en ontvangt sindsdien ruim vier ton per week, waarmee hij de bestbetaalde doelman ter wereld is. De Spanjaard zou zelf ook weten dat hij voor een verlenging een salarisvermindering zal moeten accepteren. Vanwege aangescherpte Financial Fair Play-regels heeft United niet de ruimte om hetzelfde loon te bieden. Bovendien zou de club een groot deel van het beschikbare budget liever aan een centrumspits uitgeven. United wordt al enige tijd in verband gebracht met Victor Osimhen van SSC Napoli.









