Grote paniek bij Vitesse: voortbestaan Arnhemse club nu écht in gevaar

Grote paniek bij Vitesse: voortbestaan Arnhemse club nu écht in gevaar
Update: 27 maart 2023 om 16:01
3Reacties

Grote paniek bij Vitesse. De Arnhemmers dreigen hun proflicentie nu echt kwijt te raken, wat ervoor zou zorgen dat de club niet meer in het betaalde voetbal uit mag komen. Dat meldt De Gelderlander maandagmiddag.

Vitesse heeft nog altijd geen akkoord bereikt met de eigenaar van stadion GelreDome over een verlenging van de samenwerking. Het heeft daarvoor inmiddels al een deadline van de KNVB gemist. De eredivisionist stapt daarvoor uit nood wederom naar de rechter. Of de club volgend seizoen nog in de profdivisies uitkomt, hangt af van een zogenaamde turbospoedbehandeling.

De KNVB heeft opnieuw een ultimatum gesteld voor de Arnhemmers. Er moet voor 11 april duidelijkheid worden gegeven voor Vitesse. Als dat niet lukt, dan zal de bond de proflicentie van Vitesse intrekken. Dat heeft de KNVB per post aan de Arnhemmers laten weten.

'Daarmee zou Vitesse, één van de oudste Nederlandse voetbalclubs, met een zeer rijke historie en waarbij vele supporters, sponsoren, spelers, werknemers en vrijwilligers zijn betrokken, ophouden te bestaan', aldus de advocaten in de brief.

Vitesse verloor het kort geding over het gebruik van de Geldedom al, maar nu gaan ze in hoger beroep via een turbospoedbehandeling. De Arnhemmers hopen dat de zaak nog voor 31 maart behandeld kan worden. Het lijkt immers het laatste redmiddel voor de club van Philip Cocu en co.