Van der Vaart: 'Hij krijgt altijd meteen de schuld, maar is wel onze beste speler'

Rafael van der Vaart vindt de kritiek op Memphis Depay onterecht. Volgens de oud-speler is de spits van Atlético Madrid nog steeds de belangrijkste schakel in Oranje, maar kan de aanvaller beter niet meer dem strafschoppen nemen.
Memphis is all-time topscorer van Oranje, maar miste inmiddels wel al vier strafschoppen in het shirt. Het betreurt Van der Vaart dat niemand anders vanaf de elfmeterstip opstaat bij Oranje en ziet dezelfde situatie bij Argentinië: Lionel Messi schiet ook regelmatig mis. "Dat is de beste speler ooit, maar hij heeft echt veel penalty's gemist voor zijn kwaliteiten", meent Van der Vaart bij Studio Voetbal. "Ik vergelijk Memphis zeker niet met Messi, maar hij is wel een beetje onze Messi. Iemand moet eigenlijk toch een keer zeggen: laat mij maar.
Na het WK in 2014 bleven de grote successen bij Oranje uit. Het leverde onder meer Memphis de laatste jaren de nodige kritiek op. "Ik denk nog steeds dat hij onze allerbeste speler is. De eerste die altijd de schuld krijgt, is Memphis. Door hem en Frenkie de Jong hebben we kleur op de wangen gekregen. Ik zou hem altijd opstellen", besluit Van der Vaart.









