Real Madrid laat van zich horen in corruptieschandaal en roept bestuur bij elkaar

Real Madrid laat van zich horen in corruptieschandaal en roept bestuur bij elkaar
Update: 11 maart 2023 om 12:55
Praat mee!

Real Madrid heeft voor het eerst van zich laten horen aangaande de corruptiezaak van FC Barcelona. De Koninklijke hebben met spoed een overleg ingeroepen om te beslissen over hun acties aangaande het schandaal.

In een eerste officiële reactie in de zogenoemde 'zaak Negreira' heeft clubpresident Florentino Pérez dringend een vergadering ingeroepen met de raad van bestuur. 'Gezien de ernst van de beschuldigingen van het openbaar ministerie van Barcelona tegen FC Barcelona en twee van zijn voorzitters wegens gegronde vermoedens van corruptie en hun betrekkingen met degene die de vice-voorzitter was van de Technische Commissie van Scheidsrechters, José María Enríquez Negreira, de president heeft met spoed de raad van bestuur bijeengeroepen morgen, zondag 12 maart 2023 om 12.00 uur, om te beslissen over de acties die Real Madrid gepast acht met betrekking tot deze zaak', verklaren de Madrilenen.

Het nieuws domineert de Spaanse kranten. Volgens Barcelona klopt er niets van het schandaal en zullen zij ten alle tijden meewerken met het onderzoek. 'Dit scenario was te voorzien door FC Barcelona vanaf het moment dat een scheidsrechter een klacht indiende bij de rechtbank en het Openbaar Ministerie gedwongen werd zijn onderzoek te vervolgen. Aan de andere kant, de opvatting van de officier van justitie die de klacht opneemt, is niets meer dan een absoluut voorlopige onderzoekshypothese. FC Barcelona zal op welke manier dan ook bijdragen aan het onderzoek. FC Barcelona herhaalt dat het nooit een scheidsrechter heeft omgekocht en heeft ook nooit geprobeerd de beslissingen van scheidsrechters te beïnvloeden', aldus de Catalanen zelf.