Verdediger (18) oogst lof bij Groningen: 'Hartstikke knap wat hij nu doet'

Blokzijl mag op verlenging rekenen
Praat mee!

FC Groningen mag hopen op een langere samenwerking met Thomas Blokzijl. De achttienjarige verdediger heeft zich in korte tijd bewezen in Friesland en loopt volgend seizoen uit zijn contract bij de nummer voorlaatst van de Eredivisie.

Blokzijl maakte onder meer tegen Feyenoord een uitstekende indruk als centrumverdediger en krijgt volop lof van clubdirecteur Wouter Gudde. "Het is hartstikke knap wat Thijmen doet", laat Gudde weten aan Voetbal International. "We praten met elkaar over zijn contract, dat lijkt me gezien zijn ontwikkeling niet meer dan logisch."

De tiener maakte in de winter de overstap van het O21-elftal en is inmiddels niet meer weg te denken uit de basis van de Groningers. In tien wedstrijden was de speler goed voor een assist. Groningen staat zaterdag met Blokzijl voor het lastige uitduel met AZ. Aan ambities geen gebrek bij de verdediger: Blokzijl liet recentelijk aan RTV Noord weten te dromen van FC Barcelona.