Weghorst komt met verklaring na ophef: 'Weet dat Virgil het bord altijd aanraakt'

Weghorst komt met statement na ophef: 'Weet dat Virgil het bord altijd aanraakt'
Update: 7 maart 2023 om 19:57
Praat mee!

Wout Weghorst heeft via Instagram van zich laten horen na de ophef die ontstond na afloop van de zeperd op bezoek bij Liverpool. De Oranje-international wil niet dat zijn liefde voor zijn huidige werkgever in twijfel getrokken wordt.

Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Liverpool (7-0) werd de Nederlandse spits door een camera gespot terwijl hij het bekende 'This is Anfield'-bord aanraakte. Er is ophef over ontstaan onder de United-fans, die Liverpool als rivaliserende club zien. Volgens Weghorst was dit absoluut niet de bedoeling. "Normaal reageer ik niet op media-topics, maar dit onderwerp is het waard omdat jullie geweldige supporters zo belangrijk voor me zijn", aldus Weghorst op zijn Instagram-account.

De Oranje-international had er naar eigen zeggen geen verkeerde bedoelingen bij. "Ik weet van de nationale ploeg dat Virgil altijd dat bord aanraakt en ik ging hem tegenhouden om het aan te raken om te proberen hem voor de wedstrijd op te fokken", aldus de United-spits die veel liefde heeft voor zijn huidige werkgever. "Als een trotse speler van Manchester United mag mijn loyaliteit voor deze club nooit in twijfel getrokken worden."