Advocaat stoïcijns na misgrijpen periode met ADO: 'Dat interesseert me geen bal'

De kritiek op Dick Advocaat interesseert hem geen moer. De oefenmeester zag zijn ADO Den Haag maandag naast de derde periode grijpen door de verliespartij tegen Heracles Almelo (0-2) en liet een paar dagen eerder bewust de kwartfinale van de KNVB-beker lopen tegen PSV.
Afgelopen donderdag liet Advocaat liefst zeven normaal gesproken basisspelers op de bank van ADO tegen PSV omdat de belangrijke wedstrijd van tegen Heracles maandag op de planning stond. Bij een overwinning zou de Residentieclub de derde periode pakken, maar dat gebeurde niet.
"Ik zou Heracles tekort doen, want die speelden gewoon een hele goede wedstrijd. Bij ons waren er teveel niet in vorm, dan krijg je het heel moeilijk", begint Advocaat na de wedstrijd bij ESPN. De kleine generaal wordt vervolgens gevraagd naar de beslissingen die hij afgelopen week maakte. "Het interesseert me echt geen bal", reageerde hij kort.
Dat ADO naast de periodetitel grijpt, betekent niet dat de play-offs voor promotie naar de Eredivisie volledig uit zicht zijn. "Het heeft weinig zin om de boel naar beneden te halen, er zijn nog veel wedstrijden. We waren al verbaasd dat we zo ver kwamen in de periode, maar als je dan eenmaal zo ver bent dan moet je hem ook pakken", besluit Advocaat.









