El Ahmadi slaat aanbod Feyenoord af: 'Maar vind het oprecht prachtig'

El Ahmadi slaat aanbod Feyenoord af
Praat mee!

Karim El Ahmadi gaat niet aan de slag als jeugdtrainer bij Feyenoord. De voormalig voetballer liep enkele dagen mee met de jeugdopleiding van de Rotterdammers, maar slaat liever een andere richting in.

El Ahmadi stelt in gesprek met Feyenoord Magazine dat hij de dagen bij de jeugdopleiding wel heeft gewaardeerd. "Ik vind het oprecht prachtig dat ik jonge spelers, aan de hand van mijn opgedane ervaring in het topvoetbal, op weg mag helpen." Hoofd jeugdopleiding Rini Coolen zal de deur altijd openhouden voor El Ahmadi.

De oud-prof gaat liever aan de slag met profvoetballers en de mentale kracht die nodig is voor het profleven. "Het voetbal kan soms ongenadig hard zijn. Ik heb het aan den lijve ondervonden toen ik in 2008 was overgekomen van FC Twente. In Rotterdam kreeg ik te maken met bakken kritiek. Opeens deugde er niets meer van me. Ik raakte verstijfd, werd bevangen door spanning."

El Ahmadi wil voetballers graag helpen met mogelijke druk. "Mentale begeleiding is zó belangrijk voor jonge spelers. Pas toen ik me niet meer gek liet maken door alles wat er over me gezegd en geschreven werd ging ik presteren. In die zin kun je zeggen dat ik in Rotterdam volwassen ben geworden."