Silberbauer blikt terug op dramaweek Utrecht: 'Het zijn geen robots'

Silberbauer reageert na rampweek FC Utrecht
Praat mee!

Het ging FC Utrecht de laatste weken voor de wind onder leiding van trainer Michael Silberbauer, maar de afgelopen week ging het helemaal mis. Spakenburg won met 1-4 in de KNVB Beker en de ploeg gaf enkele dagen later een voorsprong weg tegen Fortuna Sittard. De trainer reageert na een bewogen week.

Silberbauer spreekt met Voetbal International over de plotse vormdip van de Domstedelingen. Alles leek na de enigszins geflatteerde zege op Sparta namelijk goed te gaan. "Maar de klap van de bekernederlaag was groter dan misschien wel verwacht. Je zag dat er vrijdagavond een gebrek aan zelfvertrouwen in het elftal zat. We moeten heel hard gaan werken om dat weer om te draaien", meent Silberbauer. "Het probleem was niet de wedstrijd tegen Fortuna Sittard."

De nederlaag tegen Spakenburg heeft in de hoofden van de spelers gezeten, meent de trainer. "Het veroorzaakt een zekere druk. Iedereen wilde tegen Fortuna Sittard het veld op en een antwoord geven. Maar zoals ik al zei, je voelde dat er minder vertrouwen was. Misschien was het ook wel de druk. Het belangrijkste nu is dat wij hier doorheen komen. Dat het vertrouwen terugkomt, dat we weer gaan presteren."

De trainer verwacht niet dat zijn spelers zomaar over een dergelijke nederlaag heenstappen. "We hebben te maken met mensen, geen robots. Dinsdag heeft impact. Ik weet zeker dat als er in jouw leven iets negatiefs gebeurt, dat impact op jou zal hebben. Voetbal vinden ze allemaal heel belangrijk, dit is waar ze van houden. Natuurlijk heeft het impact op ze."