Määttä reageert op controversiële rode kaart: 'Het was niet opzettelijk'

Määttä reageert op rode kaart
2Reacties

Isak Määttä heeft gereageerd op de veelbesproken rode kaart die hij zaterdag van scheidsrechter Joey Kooij kreeg in het duel tussen Feyenoord en FC Groningen. De verdediger had al een gele kaart en schoot daarna de bal tegen Alireza Jahanbakhsh op.

Groningen moest na 52 minuten met tien man verder en kreeg in de slotfase uiteindelijk de goal tegen. De club bleef met lege handen achter en vertrok op de voorlaatste plek uit Rotterdam. Määttä baalt flink van het besluit van Kooij. "Ik heb het niet met opzet gedaan", stelt de speler na aflooop tegenover de NOS. "Eerst hadden we een duel en daarna wilde ik de bal wegschoppen, maar hij lag voor me."

Määttä wilde de bal wegschieten, maar trof Jahanbakhsh in de maag. Kooij was onverbiddelijk. "Toen heb ik hem in de maag geraakt. Dat was niet opzettelijk, het had geen gele kaart moeten zijn. De bal was ook nog in het spel. Het was geen opzet en dus heel frustrerend." De rode kaart zorgt voor veel ophef rondom de zogeheten 'Kuipvrees' van scheidsrechters. Daarnaast ligt Kooij onder vuur: van de laatste vier rode kaarten van de scheidsrechter werden er drie na afloop geseponeerd.