Grealish voelt zich 'veilig' met Aké: 'Hij is één van onze beste spelers bij City'

Nathan Aké is één van de beste spelers van Manchester City dit seizoen, stelt collega Jack Grealish. De Engelsman voelt zich 'veilig' wanneer de Nederlander achter hem speelt.
Aké is dit seizoen een belangrijke pion in het elftal van Pep Guardiola. De verdediger ontwikkelt zich steeds verder als centrale verdediger, wat ook al te zien was op het afgelopen WK met Oranje. Bij City heeft de Nederlander die lijn door weten te trekken.
"Het is een geweldige jongen, één van de aardigste jongens die ik in het voetbal heb ontmoet. Ik kan heel goed met hem opschieten, zowel op en naast het veld", begint Grealish in gesprek met Viaplay. De aanvaller is onder de indruk van de verdedigende kwaliteiten van Aké. "Hij is verdedigend erg sterk en speelt een goed seizoen. Hij is één van onze beste spelers die er bovenuit steekt. Ik denk dat veel City fans dat ook vinden."
Naast zijn verdedigende werk is Aké ook belangrijk om de aanvallende linie in het spel te brengen. "Als hij de bal heeft speelt hij die altijd gelijk naar mij, dat wil je als buitenspeler", vervolgt Grealish, die zijn lofzang vervolgt. "Ook als ik mee moet verdedigen voel ik me altijd heel fijn met Nathan", besluit hij.









