'Verbruggen mag hopen op oproep: Oranje-staf neemt contact op met Anderlecht'

Bart Verbruggen maakt een grote kans op een Oranje-oproep voor de komende interlandperiode. De staf van het Nederlands elftal heeft al contact opgenomen met de keeperstrainer van RSC Anderlecht, meldt De Telegraaf.
Ronald Koeman maakt komende vrijdag zijn eerste voorselectie bekend sinds zijn terugkeer als bondscoach van Nederland. Vooral voor de keeperspositie zullen er de nodige veranderingen worden doorgevoerd. Op het WK koos Louis van Gaal nog voor Andries Noppert, Justin Bijlow en Remko Pasveer, maar laatstgenoemde is bij Ajax al een tijdje tweede keus, terwijl de andere twee doelmannen kampen met blessures. Koeman staat dus voor een lastige puzzel en Verbruggen lijkt een serieuze optie.
'Bronnen in België geven aan dat vanuit de Oranje-staf al contact is opgenomen met de keeperstrainer van Anderlecht om te informeren naar de 1,94 meter lange goalie', schrijft De Telegraaf. De 20-jarige Verbruggen verkaste in 2020 van NAC Breda naar Anderlecht, waar hij dit seizoen tot dertien optredens kwam.
Een oproep voor het Nederlands elftal zou een droom zijn voor de jonge goalie. "Oranje is natuurlijk een kinderdroom. In België heb je Thibaut Courtois, die al jaren de onbetwiste nummer 1 is. In Nederland ligt dat minder vast. Noppert kwam pas op het WK in het doel. Er is dus meer ruimte voor roulatie, maar laat mij eerst maar eens een A-selectie afdwingen en eens meetrainen", laat Verbruggen optekenen.









