Timber waakt voor onderschatting: 'Wedstrijd echt als kwartfinale benaderen'

Timber waakt voor onderschatting: 'Wedstrijd echt als kwartfinale benaderen'
Update: 28 februari 2023 om 20:56
Praat mee!

Jurriën Timber wil met Ajax vol voor de bekerwinst gaan. De Oranje-international denkt dat het donderdagavond niet gemakkelijk gaat worden uit bij De Graafschap en waakt voor onderschatting.

"Het zijn nog drie wedstrijden tot je de beker kunt pakken, dus het is een hele belangrijke wedstrijd", aldus Timber tegenover Ajax TV. "Het is mooi om een plekje te pakken in de halve finale. Het is gewoon een prijs en elke prijs die je kunt pakken, wil je pakken. Dat is voor de beker niet anders. We moeten de wedstrijd met volledige focus ingaan en echt als een kwartfinale benaderen."

De centrumverdediger verwacht desondanks dat het geen gemakkelijke avond zal worden tegen De Graafschap. "Ook omdat het een uitwedstrijd is", zegt hij. "Je moet waken voor onderschatting als je tegen een KKD-ploeg speelt. Die teams kunnen ook verrassen. Ik heb veel wedstrijden in de KKD gespeeld en dat is niet makkelijk. Dat was het toen niet en dat zal het nu ook niet zijn."

Ajax heeft qua resultaten in de competitie eindelijk weer de stijgende lijn te pakken na een teleurstellende reeks. "Het gaat een beetje op en af. Qua resultaten gaat het in de Eredivisie wel goed, maar we zijn jammer genoeg uit Europa. Dat moeten we nu achter ons laten. In de competitie zetten we zeker stappen. Soms met goed voetbal en soms niet. De drie punten blijven binnenstromen en dat moeten we volhouden", besluit Timber.