Ten Hag laat teugels niet vieren bij United: 'Buiten Wembley niets gedaan'

Ten Hag geniet niet lang van League Cup
Praat mee!

Erik ten Hag blijft een streng beleid voeren bij Manchester United om zijn spelersgroep geconcentreerd te houden. De winnaar van de League Cup vierde de trofee buiten het Wembley-stadion, waar de finale van Newcastle United werd gewonnen, verder niet.

De League Cup staat in Engeland niet bekend als de grootste prijs, maar na een droogte van zes jaar pakte United de gelegenheid met beide handen aan om weer eens iets te hebben om te vieren. Ten Hag hield zijn spelers echter met beide benen op de grond. "Buiten Wembley hebben we niets gevierd", zegt Ten Hag op een persmoment in aanloop naar het duel met Liverpool in de FA Cup. "We zijn weer aan het werk gegaan. Gisteren waren de spelers nog steeds enthousiast. Ze moeten het moment ook wel vieren. Maar uiteindelijk zijn we ook weer aan de slag gegaan."

Volgens Ten Hag moet iedereen de knop direct omzetten en kan elke speler van groot belang zijn voor de ploeg. "De ploeg is het hele seizoen al zo belangrijk. Tijdens wedstrijden kunnen we dingen omzetten en we hebben alle spelers nodig. En ze pakken ook de verantwoordelijkheid als ze die krijgen. Iedereen wil spelen en onderling zorgen ze voor concurrentie en vechten ze om hun plek. Iedereen die het goed doet, kan in het elftal komen."