Van Gaal tot twee keer toe door de KNVB verrast op georganiseerde bedankavond

Louis van Gaal is in het zonnetje gezet door de KNVB. De voormalig bondscoach is tijdens een georganiseerde bedankavond tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau benoemd en onderscheiden met het bondsridderschap.
De benoeming tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau kan in Nederland alleen wanneer je iets belangrijks hebt betekend voor de samenleving. Dat heeft Van Gaal volgens de KNVB zeker gedaan, gezien de speciale sportieve prestaties waarmee hij Nederland nationaal en internationaal heeft vertegenwoordigd.
Van Gaal kreeg de onderscheiding van Conny Helder, minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. "Jij gelooft - nee jij wéét - dat investeren in talent loont", begon Helder tegen Van Gaal, geciteerd op de website van de KNVB. "En dat een goede speler op zichzelf niet veel meer is dan dat: een goede speler. Voor goed voetbal heb je goede teamspelers nodig."
"Aan een jonge fan vraag je of hij hard heeft gerend. Of op welke positie hij speelt", vervolgde Helder haar lofzang. "Aan je spelers, je collega’s vraag je altijd hoe het thuis is, met partners, met kinderen. Collega’s aan wie je merkt dat ze eenzaam zijn, worden bij jou en Truus thuis warm onthaald. En terwijl je thuis de trotse vader bent van twee fantastische meiden, nam je ook her en der een voetbalzoon onder je vleugels. Meerdere voetballers en meerdere stafleden noemen je hun tweede vader. Dat doen ze niet zomaar", besluit de minister.









