Van Dijk reageert op kritiek Gullit: 'Daar kan ik niet zo veel mee'

Van Dijk reageert op kritiek Gullit
Praat mee!

Virgil van Dijk heeft gereageerd op de kritiek van Ruud Gullit. De voormalig speler van AC Milan stelde na de ruime nederlaag tegen Real Madrid dat Van Dijk als een schaatser verdedigt.

Liverpool kwam op een 2-0 voorsprong tegen De Koninklijke, maar gingen vervolgens met 2-5 kopje onder. De return in Madrid lijkt slechts een formaliteit voor de Spaanse ploeg en dat zit onder meer Gullit niet lekker. "Hij doet zijn handen achter zijn rug als een schaatser", zei Gullit na afloop van de wedstrijd. "Zijn lichaam leunt naar voren en zijn knieën gaan gebogen. Het ziet er onhandig uit en is wat mij betreft te makkelijk."

Van Dijk reageerde na het 0-0 gelijkspel met Crystal Palace op de kritiek van de voormalig EK-winnaar. "Ik heb daar niets op te zeggen. Ik eis een hoog niveau van mijzelf en mensen proberen mij daar aan te houden. Ik ben zes weken afwezig geweest, dus het feit dat ik drie wedstrijden uit heb gespeeld is iets waar ik trots op ben en hard voor heb gewerkt", besluit Van Dijk.