Frenkie de Jong baalt van domper tegen laagvlieger: 'Een onverwachte nederlaag'

Frenkie de Jong baalt van nederlaag
Praat mee!

Frenkie de Jong baalt behoorlijk na de onverwachte nederlaag van FC Barcelona op bezoek bij Almeria. De thuisploeg stond negentiende in aanloop naar het duel en klom door de zege vier plaatsen.

Frenkie meldde zich na afloop van het duel voor de kanalen van La Liga. "We kregen de mogelijkheid om tien punten los te komen, maar we verwachtten hier niet te verliezen", geeft de middenvelder toe. "De laatste tijd was Almeria verdedigend niet zo goed, maar deze keer was het anders. Wij gaven in de tweede helft de bal heel vaak voor, maar ze bleven steeds overeind staan. Dat ligt ook aan ons, wij moeten dat beter doen."

Volgens de Nederlander lijdt de club niet aan onderschatting na de uitschakeling in de Europa League. "Nee, de gedachte van die prijs heeft ons niet van ons stuk gebracht. De competitie is nu het enige wat telt voor ons en we moeten simpelweg harder werken voor de volgende wedstrijd", stelt De Jong. "We moeten elke wedstrijd de volledige focus hebben. We begonnen niet goed aan het duel en dat heeft ons uiteindelijk opgebroken."