Makaay ziet 'buurman' Bassey weer lachen: 'Zo ken ik hem, dan zit hij in zijn vel'

Roy Makaay ziet dat Calvin Bassey in steeds betere doen is bij Ajax. Das Phantom werkte in Glasgow met de verdediger en woonde zelfs lange tijd naast de Engelsman.
Makaay stelt na afloop van het duel tussen Ajax en Vitesse dat hij zijn voormalige buurman weer ziet stralen op het veld. "Ik ben natuurlijk niet onbevooroordeeld over hem. Ik heb vorig jaar geweldig met Calvin gewerkt, hij was ook mijn buurman in Glasgow", meent Makaay bij ESPN. "Ik zag hem weer stralen en dat is de Bassey die ik ken: een lachende Calvin. Als hij lacht, zit hij goed in zijn vel."
Marciano Vink is het eens met Makaay en stelt dat Bassey de nodige rust gaf in de tweede helft, toen de verdediger binnen de lijnen kwam. "Hij viel in en hij bracht exact wat Ajax nodig had. Hij had één opdracht: zorgen dat er wat rust achterin kwam, want het was in de eerste helft open huis. Hij pakte ook Manhoef vaak op, hij was het grootste gevaar bij Vitesse. Op één moment na heeft Bassey hem uitgeschakeld."









