Matchwinner Wieffer na prachtige goal: 'Normaal schiet ik niet veel van afstand'

Mats Wieffer was zondagmiddag de Man of the Match bij Feyenoord. De jonge middenvelder is eigenlijk niet meer weg te denken uit de basiself van Arne Slot, maar was voor de winter nog bankzitter. Tegen Fortuna Sittard (2-4 winst) was hij met een genadeloze kanonskogel ook voor het eerst trefzeker in de competitie.
"Normaal schiet ik niet zoveel van afstand, maar dit kan slechter. De bal kwam aanrollen ik dacht ik schiet hem gewoon vol. Hij ging er lekker in. Iedereen dacht weer dat het geluk was, maar dat was niet zo. Die ga ik nog wel een paar keer terugkijken straks", aldus Wieffer voor de camera's van ESPN.
Hij stelt dat Feyenoord weinig problemen kende met Fortuna, maar af en toe toch wat scherper moet zijn. Vooral in de beginfases van beide helften was dat het geval. "Daar moeten we aan werken. We zijn vaak in het begin slordig. In de tweede helft maken ze de 1-3 en dan denk je het zal toch niet. Uiteindelijk hebben we prima gespeeld. Ik denk dat ze niet zoveel te vertellen hadden."
Clubicoon Willem van Hanegem stelde eerder dat Wieffer ondertussen al wel een plek in het Nederlands elftal verdient. Zo ver kijkt hij op dit moment zelf echter nog niet. "Dat is alleen maar mooi, maar ik ben er zelf niet mee bezig. Ik focus me op elke wedstrijd en moet het laten zien en dan komt dat vanzelf wel."
Eigenlijk loopt alles op rolletjes bij Feyenoord, in alle competities. Of er al aan het kampioenschap wordt gedacht? "Misschien geloven jullie het niet, maar we hebben het er eigenlijk helemaal niet over. Ik denk dat het belangrijk is dat je er zo in staat. Anders leg je jezelf alleen maar meer druk op."









