Van der Vaart fan van romantische gedachte: 'Altijd doen als je Messi kan krijgen'

Als het aan Rafael van der Vaart ligt vindt er een hereniging plaats tussen Lionel Messi en FC Barcelona. De 109-voudig Oranje-international geeft zijn duidelijke mening.
De afgelopen dagen komt het spel tussen Barcelona en kamp-Messi weer langzaam op de wagen. Woensdag werd bekend dat de Argentijn in gesprek is met Barça-voorzitter Joan Laporta en trainer Xavi, die op de persconferentie in aanloop naar Manchester United naar de situatie werd gevraagd. "Barcelona is Messi’s thuis", klonk het uit de mond van de Spaanse oefenmeester.
"Als je Messi kan krijgen, moet je het altijd doen", was Van der Vaart stellig tijdens de uitzending van de Champions League bij Ziggo. "Ik vind het altijd jammer dat spelers naar Paris Saint-Germain gaan, net als zo’n Ramos (Sergio Ramos, red.). Die moet toch gewoon bij Real Madrid afsluiten. Ik ben fan van die romantische gedachte", besluit hij.









