Ajax presenteert halfjaarcijfers: grote transfers bezorgen club royale winst

Ajax presenteert halfjaarcijfers: grote transfers bezorgen club royale winst
2Reacties

Ajax heeft dinsdagmiddag de halfjaarcijfers gepresenteerd. De Amsterdammers hebben een nettowinst geboekt, mede dankzij de uitgaande transfers die de club veel geld opleverde.

De verkoop van spelers zorgde zelfs voor een recordresultaat uit transfers van 117,1 miljoen. De grote bedragen die gemoeid waren bij de transfers van Antony, Lisandro Martínez en Sébastien Haller hebben hier een grote bijdrage in geleverd. Het behalen van Champions League-voetbal had ook een groot aandeel in het behalen van de nettowinst van 76 miljoen euro. Een jaar geleden werd er een nettowinst van slechts 2,5 miljoen euro geboekt. 

'In tegenstelling tot vorige seizoenen heeft corona geen negatieve impact gehad op de financiële resultaten', schrijft Ajax op de clubsite. 'Ajax verwacht voor het gehele boekjaar 2022/2023 een positief nettoresultaat gebaseerd op de al gerealiseerde transferresultaten en de inkomsten uit de deelname aan de groepsfase UEFA Champions League in de eerste seizoenshelft en de kwalificatie voor de play-offs voor de knock-outfase van de UEFA Europa League in de tweede seizoenshelft.'