'FC Groningen heeft gewenste versterking binnen: Willems tekent contract'

'FC Groningen heeft gewenste versterking binnen: Willems tekent contract'
Update: 21 februari 2023 om 10:51
1Reacties

Jetro Willems gaat een contract tekenen bij FC Groningen, meldt VoetbalPrimeur. De voormalig Oranje-international trainde de afgelopen periode al mee bij FC Groningen.

Naar verluidt zijn Willems en FC Groningen het eens geworden over een contract tot het eind van het seizoen. 'Er gaan geluiden dat er in het contract een optie voor een extra jaar zit, maar daar is nog onduidelijkheid over', schrijft VoetbalPrimeur. Naar alle waarschijnlijkheid gaat FC Groningen de transfer binnen afzienbare tijd wereldkundig maken.

De voormalig Oranje-international trainde sinds afgelopen dinsdag mee bij FC Groningen. Hij heeft de clubleiding in één week tijd overtuigd dat hij een geschikte kandidaat is om de Trots van het Noorden te behoeden voor degradatie. Naar verluidt uitte trainer Dennis van der Ree al zijn goedkeuring.

Willems zit sinds september vorig kalenderjaar zonder club na zijn vertrek bij Greuther Fürth, uitkomend in de 2. Bundesliga. De linkspoot begon zijn carrière bij Sparta Rotterdam en maakte al snel de overstap naar PSV. Daarna volgden dienstverbanden bij onder meer Eintracht Frankfurt en Newcastle United. Ook speelde Willems 22 keer voor het Nederlands elftal.