'Steenrijke eigenaar pompt nog eens 47,5 miljoen in Nederlands getint Antwerp FC'

Niet voor het eerst gaat Royal Antwerp FC-preses Paul Gheysens flink de portemonnee trekken. De voorzitter trekt zo'n 47,5 miljoen euro uit om in de club te pompen, meldt Het Laatste Nieuws.
Een gedeelte van de fikse investering is bestemd om het recordverlies van het afgelopen boekjaar (31,3 miljoen euro) te dekken, weet de Belgische krant. Het is niet voor het eerst dat de steenrijke Gheysens met miljoenen smijt. Tot dusver stopte hij al zo'n 115 miljoen euro in het Nederlands getinte Antwerp FC.
In het huidige boekjaar verwacht de ploeg van Vincent Janssen, Jurgen Ekkelenkamp, Calvin Stengs (gehuurd van OGC Nice) en Gyrano Kerk (gehuurd van Lokomotiv Moskou) betere cijfers te overleggen. Antwerp gaat ervan uit dat Willian Pacho voor zo'n zestien miljoen euro overstapt naar Eintracht Frankfurt. Er zou reeds een akkoord zijn bereikt over een zomerse transfer.
Mocht de uitgaande transfer ervan komen, dan betekent dat een clubrecord. Nog nooit verkocht Antwerp, waar Mark van Bommel hoofdtrainer is en Marc Overmars technisch directeur, een speler voor een dergelijk bedrag. Het huidige record staat op naam van Benson Manuel: hij stapte in de afgelopen zomer voor vier miljoen euro over naar Burnley.









