Jans begrijpt niets van rellende fans: 'Was geen agressie, maar pure intimidatie'

Ron Jans is niet te spreken over het wangedrag van de supporters van FC Twente. De trainer van de Tukkers spreekt zelfs van pure intimidatie.
Twente kende een beroerde start op de Adelaarshorst tegen Go Ahead Eagles. De ploeg van Jans stond na een kwartier al met 2-0 achter toen de meegereisde supporters door het lint gingen. Vanuit het uitvak werden stoeltjes en vuurwerk op het veld gegooid. Jans begrijpt niets van de ontstane situatie. "Ik wil geen schuldigen aanwijzen, mensen mogen me niet aardig vinden, maar ik werd triest van de haat die ik zag", spreekt Jans na afloop tegenover TC Tubantia.
"Dit was geen agressie meer, maar pure intimidatie", vervolgt de oefenmeester die aan het eind van het seizoen afzwaait. "De spelers hadden dat ook dondersgoed door, die namen dat mee in de kleedkamer. Die vinden zoiets ook dieptriest, maar moeten dan wachten, wachten en nog eens wachten, terwijl ze door willen voetballen. Dit heeft ons niet geholpen."
Nadat de wedstrijd geruime tijd had stilgelegen, kreeg Twente het niet meer voor elkaar de achterstand om te buigen. Hierdoor verloor de nummer vijf van de Eredivisie voor het eerst sinds 9 oktober weer in de competitie. Jans zag het verlies echter al aankomen. "Ik ben normaal gesproken altijd optimistisch, maar deze week miste ik al het goede gevoel. Ik wist het vooraf gewoon niet."









