Kökçü: 'Hij zei: je fitheid wordt wel een dingetje bij deze trainer'

Orkun Kökçü is bezig aan een sterk seizoen en zegt zijn ontwikkeling te danken aan trainer Arne Slot. De oefenmeester van Feyenoord heeft de Turkse middenvelder precies op de juiste manier weten te raken.
Kökçü spreekt in een uitgebreid interview met De Telegraaf over onder meer zijn trainer. De ontmoeting tussen de twee was in het begin niet bepaald warm. "De eerste keer dat ik hem zag, gaf hij me alleen een hand", zegt Kökçü. "Ik had geen idee wat ik van hem moest verwachten. Ik kwam net terug van het EK met Turkije, Dick Advocaat was net vertrokken bij de club en ik vroeg me af of iedereen mijn toekomst wel bij deze club zag."
Slot was in het begin niet onder de indruk van de fitheid van Kökçü. "De trainer vroeg voor de eerste training één ding aan mij: ben je fit? Ik zei ja, maar na vijf minuten in een stevige partij zag hij dat ik niet kon omschakelen in het tempo waarin hij het wilde. In het trainingskamp in Oostenrijk plande hij een gesprek in. Robin van Persie kwam in Oostenrijk naar me toe en daar was ik hem dankbaar voor. Je fitheid is wel een dingetje, hè, zei Robin. Hou er maar rekening mee dat het een ding wordt bij de trainer."
Inmiddels is Kökçü topfit en neemt hij zijn ploeg wekelijks op sleeptouw. "Deze trainer heeft heel veel voor mij gedaan als het gaat om mijn ontwikkeling. Hij heeft precies de goede aanpak gekozen en hij heeft mijn karakter weten te doorgronden. Als ik een goal maakte, zei hij in de bespreking tegen de rest dat het ook tijd werd dat ik een keer scoorde of zelfs nu zegt hij soms nog dat het mijn zoveelste geluksgoal was. Ik vind dat wel mooi, ik hoef geen schouderklopjes en begrijp hem als geen ander", besluit Kökçü.









