Haaland minder productief sinds winterstop: 'De chemie is er nog niet helemaal'

Erling Haaland is sinds de winterstop minder productief bij Manchester City. De Noorse superspits verklaart dat de chemie nog niet perfect is tussen zijn ploeggenoten, waardoor de bal soms niet op het juiste moment aankomt.
Haaland staat op 26 treffers na 22 wedstrijden en kan het record van Alan Shearer verbreken. De voormalig spits van Blackburn Rovers scoorde in de jaren negentig 34 keer en houdt nog altijd het record van meeste doelpunten per jaar. In de laatste negen wedstrijden trof Haaland acht keer het net. Ter vergelijking: in de eerste dertien wedstrijden stond de teller op achttien goals.
In gesprek met uitgerekend Shearer voor Amazon verklaart Haaland waarom de productiviteit is afgenomen. "Of de spelers zien me niet of ze denken dat een andere route een grotere kans oplevert. Het gaat om chemie. Ik ben hier nu zeven maanden en we moeten elkaar nog steeds goed leren kennen. Het gaat om details, ik moet ook nog dingen verbeteren", meent de spits.
"In de wedstrijd tegen Aston Villa (12 februari, red.) zei ik tegen Rodri: leg de bal achter de verdediging voor me. Dat gebeurde vervolgens niet. Dit soort dingen heeft tijd nodig. Wanneer we elkaar beter kennen, zullen we elkaar ook beter bereiken", besluit Haaland.









