Van der Vaart voorspelt Conte-exit bij kwakkelend Spurs: 'Hoort bij voetbal'

van der vaart laat zich uit over tottenham hotspur
Praat mee!

Rafael van der Vaart toont zich allerminst onder de indruk van het huidige Tottenham Hotspur. De oud-speler van The Lilywhites voorspelt dat zijn voormalig werkgever als vijfde eindigt in de Premier League en dat die eindklassering Antonio Conte de kop gaat kosten

Volgens Van der Vaart gaat het voor Tottenham vooral mis tegen 'de kleintjes' in de Premier League. "Ze hebben het geld en de manager om het beter te doen, maar ze falen tegen de kleine ploegen", vertelt hij aan Ladbrokes: Fanzone. "Ze worstelen om af te rekenen en behandelen de kleintjes als heel grote stappen."

De wisselvalligheid breekt de ploeg op. "Het is niet normaal voor een team om het beste team in de competitie te verslaan en dan de volgende wedstrijd met 4-1 te verliezen van Leicester City", zucht Van der Vaart. "Echte topteams doen dat niet. Hetzelfde geldt eigenlijk voor het hele seizoen tot dusver: het is typisch Tottenham."

Daarbij signaleert Van der Vaart een belangrijk verschil. "Als ik nu naar dit team kijk en het vergelijk met de kant waar ik twee jaar lang speelde... Toen probeerden we echt te voetballen en onze supporters te vermaken. We wilden ze geweldige wedstrijden geven als ze kwamen kijken. Nu gaat het alleen maar om resultaat en ze staan nog steeds niet in de top-vier."

De spelverdeler van weleer denkt dan ook dat The Spurs naast de Champions League-plekken gaat grijpen. "Ik hoop echt dat Antonio Conte volgend seizoen de leiding heeft. Alle spelers zullen willen dat hij blijft, maar uiteindelijk, als je niet in de top-vier staat, zal hij er volgend jaar niet meer zijn. Dat hoort bij het voetbal", aldus Van der Vaart.