Klaassen viert jubileum bij Ajax: 'Was hier sinds mijn elfde, ben hier opgevoed'

Davy Klaassen speelde onlangs zijn driehonderdste wedstrijd in dienst van Ajax. De 29-jarige middenvelder was op zijn elfde al bij de Amsterdamse club te vinden en stelt dat een groot deel van zijn opvoeding aan de landskampioen te danken is.
Klaassen spreekt met Ajax TV over zijn jaren in Amsterdam. "Ik was hier al toen ik elf was, dus ik heb hier ook een soort van opvoeding gehad. Het is hier ook belangrijk hoe je je gedraagt. Dat is belangrijk, zeker als je jong bent. Hoe verder je komt, hoe serieuzer het wordt, maar ik heb het altijd als heel leuk ervaren. Plezier en presteren moet samen gaan, dat is heel belangrijk bij Ajax."
Bij Ajax is er elk seizoen sprake van de nodige grinta en maniertjes, maar wat Klaassen betreft hoort dat bij een topclub. De middenvelder stelt dat Ajax respect hoog in het vaandel houdt. "Wij hadden vroeger een trainer bij wie je voor elke wedstrijd alle ouders een hand moest geven. Gewoon uit respect. Er zijn niet veel trainers die dat doen, maar het zijn kleine voorbeelden waarmee je een kind laat beseffen dat respect heel belangrijk is."









