'Atlético verliest hoofdsponsor door crypto-crisis en wil bedrijf aanklagen'

'Atlético verliest hoofdsponsor'
Praat mee!

Voor Atlético Madrid breken wellicht zware tijden aan. Los Colchoneros zijn hun hoofdsponsor vanwege de crypto-crisis kwijtgeraakt, maar houden zich vast aan het bestaande contract en willen het crypto-bedrijf voor de rechter slepen.

In de zomer van 2022 sloot Atlético een overeenkomst met WhaleFin, een crypto-bedrijf van de Amber Group. Met deze deal ging ongeveer 42 miljoen euro per jaar gepaard. Het contract liep tot en met 2027 door, maar vanwege de crypto-crisis heeft WhaleFin niet meer de middelen om zich aan te bieden als hoofdsponsor van de club, meent Mundo Deportivo.

Atlético lijkt de sponsor voor de rest van het seizoen al kwijt te zijn, maar wil naar de rechter stappen zodat het contract wordt nageleefd. Tegelijkertijd zoekt WhaleFin naar een oplossing om zich permanent terug te trekken. WhaleFin zou wijzen naar een clausule in het contract waarin zou staan dat bij het crashen van de crypto-markt het bedrijf zich mag terugtrekken. Atlético doet er alles aan om dit aan te vechten. Voor Atlético is het de zoveelste tegenslag van het seizoen. De club kent een achterstand van achttien punten op koploper FC Barcelona.