Go Ahead heeft eerste zomeraanwinst binnen met voormalige rechtsback van Twente

Go Ahead Eagles versterkt zich vanaf de zomer met Luca Everink. De rechtsback liet in onderling overleg zijn contract in Enschede ontbinden en begint in de zomer aan het avontuur in Deventer.
Go Ahead Eagles maakt via de officiële kanalen bekend de inmiddels clubloze rechtsback over te nemen. Everink maakt via de clubsite bekend zijn geboortestad nooit te zijn vergeten. "Heel bijzonder dat ik straks voor hen mag spelen in De Adelaarshorst. Stiekem heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden hoe mooi het zou zijn om ooit voor de club uit mijn geboortestad te mogen spelen, maar eerst wilde ik proberen om bij FC Twente te slagen."
Technisch manager Paul Bosvelt heeft het volste vertrouwen in de back. "Ondanks dat hij over veel potentie beschikt, heeft hij nog niet de echte stap kunnen maken om een vaste waarde in de Eredivisie te worden. Het vertrouwen dat wij in hem als speler hebben – in combinatie met het werken in een nieuwe, maar vertrouwde, omgeving – gaat Luca hopelijk een boost geven en meer speelminuten opleveren."
Everink doorliep tussen 2012 en 2021 de jeugdopleiding in Twello en brak daarna door tot de hoofdmacht van Twente. Trainer Ron Jans deed echter nauwelijks tot geen beroep op de rechtsback. Everink was dit seizoen goed voor 53 speelminuten in de Eredivisie.









