Timber ziet matchwinnersrol verdwijnen: 'Zo'n extra goal geeft wel wat rust'

Jurriën Timber is tevreden over de tweede helft van Ajax na het duel met RKC. De Amsterdammers kwamen op achterstand, maar wisten in het tweede bedrijf de wedstrijd naar zich toe te trekken.
Timber meldde zich zondagavond na afloop bij ESPN. "We moesten vandaag wel diep gaan, dat hoort er soms bij. Gelukkig hebben we het deze keer wel omgedraaid. We moesten drie punten pakken en hebben dat gedaan. We hebben vaak momenten gehad dat het niet goed ging en nu wel."
Volgens de verdediger is er nog voldoende om aan te werken. "Die goal die we weggeven is onnodig. Ook moeten we de kansen afmaken die we krijgen, in de tweede helft ging dat goed. De onderlinge afstemming was nog niet optimaal, daar moeten we aan werken en verbeteren voor de komende wedstrijden."
De 21-jarige speler moet steeds meer de leiding geven in de defensie. "Dat is niet omdat ik nu ouder ben, dat werd sowieso al geëist. Dat was toen zo en dat is nu nog steeds zo. Het is niet altijd even makkelijk, maar het is ook een leerproces voor mij en ik ga graag die challenge aan."
Timber was ook in aanvallend opzicht belangrijk en zorgde voor de 2-1 van Ajax. Uiteindelijk maakte Mohamed Kudus nog de 3-1. "Ik ben blij dat die extra goal nog valt, dat geeft nog wel rust. Daar ben ik alleen maar blij mee", besluit Timber.









