Slot van plan om een standje te geven: 'Niet handig om dan zo'n tackle te maken'

Arne Slot gaat nog een hartig woordje spreken met Quilindschy Hartman. De oefenmeester stelt dat de harde tackle die zijn linksback in de beginfase tegen NEC maakte 'niet handig' was.
In de zevende minuut van het bekerduel tegen NEC kwam Hartman hard in gegleden op een speler van de Nijmegenaren. Die tackle werd zonder bestraffing afgedaan, maar was volgens velen minimaal geel en misschien wel rood waard. Slot gaat de 21-jarige verdediger er nog op aanspreken
"Ik wilde het vanochtend doen, maar hij stond niet op het veld", begint Slot op de persconferentie. "Gisteren heb ik hem niet gezien ondanks dat we er allebei waren, maar ik had wel willen benoemen dat het niet handig is om in de zevende minuut al zo’n tackle te maken."
Dat Hartman vrijdag niet op het veld stond, levert geen problemen op. "Ik verwacht dat hij gewoon kan spelen", vervolgt Slot op de vervolgvraag die daar over wordt gesteld. "Volgens mij is het iets met zijn knie, die is wat verdikt geloof ik. De medische staf zei dat het beter was om even binnen te blijven", besluit hij.









