Alba spreekt 'prioriteit' bij Barcelona uit: 'Zou zo mijn salaris weer verlagen'

Alba spreekt 'prioriteit' bij Barcelona uit: 'Zou zo mijn salaris weer verlagen'
Praat mee!

Jordi Alba heeft uitgesproken graag zijn contract bij FC Barcelona uit te willen dienen. De linksback heeft nog een verbintenis tot medio 2024.

Alba zit dit jaar onder trainer Xavi Hernández vaker dan normaal op de bank bij FC Barcelona. Dat heeft alles te maken met de stormachtige ontwikkeling van Alejandro Balde. De linksback brak dit seizoen door bij de Catalanen en ook was hij onderdeel van de selectie van Spanje op het WK. Toch is Alba nog niet klaar in Barcelona en komt de Spanjaard nog geregeld aan spelen toe. "Ik wil bij Barcelona blijven en mijn contract tot en met juni 2024 uitdienen. Dat is mijn prioriteit", aldus de linksback.

"Ik zou zo mijn salaris weer verlagen als ze het me vragen", vervolgt Alba. "Ik voel me goed. De dag dat ik niet meer in staat ben om voor een club als FC Barcelona te spelen, ben ik de eerste die zal vertrekken."

Alba kwam dit seizoen tot negentien wedstrijden, waarin hij één keer scoorde en drie assists gaf.