Heitinga legt keuzes opstelling uit en zet zich schrap: 'Een prachtig affiche'

John Heitinga houdt vast aan de basiself in het gewonnen duel met SC Cambuur voor het bekerduel met FC Twente. De trainer van Ajax spreekt van een prachtig affiche en hoopt dat zijn ploeg met beide benen op de grond blijft staan.
Heitinga houdt vast aan het credo 'Never change a winning team' en begint met dezelfde elf spelers. De oud-verdediger kijkt uit naar het duel. "Dit is een prachtig affiche in de beker, de kortste weg naar een prijs. We weten waar we vandaan komen en hebben een paar weken achter elkaar niet gewonnen, dan wil je iets terugzien. De connetie met de fans is ook belangrijk. Dit is een prachtige wedstrijd om ons weer te laten zien."
Bij Ajax lijkt de keuze om Dusan Tadic in de spits te zetten en Mohamed Kudus in het middenveld te gebruiken vooralsnog uit te pakken. "Met Dusan hebben we een aanspeelpunt. Hij heeft het in de Champions League laten zien. Zijn spelintelligentie en manier van drukzetten.. Hij is echt een targetman, niet voor niets is hij de aanvoerder", stelt Heitinga. "Er zijn dingen die we in de hand hebben. Als we dat goed doen, denk ik dat we iedereen kunnen verslaan in Nederland."









