'Vitesse in de problemen: Arnhemmers 20 dagen verwijderd van dakloos bestaan'

Vitesse zit diep in de problemen. De Arnhemmers hebben nog altijd geen akkoord bereikt met het GelreDome voor een nieuwe overeenkomst, waardoor het lot in de handen van de rechter ligt.
Dat meldt de Gelderlander donderdagochtend. 'De KNVB moet vóór 1 maart weten of Vitesse over een stadion beschikt voor het seizoen 2023-2024, dat begint op 11 augustus. Het huidige huurcontract loopt af op 30 september. Is er niet op tijd duidelijkheid, dan kan de voetbalbond als uiterste consequentie de voetballicentie van Vitesse intrekken. Daarmee zou het voortbestaan van de club gevaar lopen', schrijft het medium.
De Gelderlander meldt dat huurder en huisbaas opnieuw om de tafel zijn gegaan. 'Een rechtszaak als deze is vaak een stok achter de deur om toch onderling tot een oplossing te komen. In veel gevallen wordt een kort geding daardoor zelfs overbodig, maar daar is in dit geval geen enkele aanwijzing voor', klinkt het.
Vitesse en topman Michael van de Kuit van Nedstede, die gaat over het GelreDome, komen er naar verluidt niet uit. Vitesse wil minder betalen dan 2,15 miljoen per jaar. De stadioneigenaar gaat hiermee niet akkoord.









