Voormalig Twente-speler David: 'Om kwart over vier bewoog mijn bed opeens'

Chris David is enorm geschrokken van de aardbeving in Turkije. De voormalig speler van FC Twente, Go Ahead Eagles en Fulham schrok in de nacht wakker, waarna hij zijn appartement verliet.
"Ik lag in diepe slaap toen om kwart over vier mijn bed opeens bewoog", vertelt David in gesprek met Tubantia. "Ik dacht eerst dat er iemand naast me stond en zat te duwen aan het bed. Ik keek om me heen, zag niemand, stapte uit bed en toen begon de grond te trillen. Ik hoorde van boven allerlei dingen vallen, deed de deuren open van mijn appartement en zag de buren naar beneden rennen."
De voormalig speler van FC Twente, Go Ahead Eagles en Fulham geeft aan dat de mensen in Turkije bang zijn. "Ze zijn hier naar toegekomen en hebben vannacht in hun auto’s geslapen", vertelt David, vanuit Mersin, een havenstad aan de zuid-oostkust van Turkije. "We hebben ze eten en drinken gegeven en ze konden bij ons naar binnen om naar de wc te gaan."
"Er zijn hier geen slachtoffers gevallen, of gebouwen ingestort. Maar een uurtje verderop is het rampzalig en zijn veel doden", zegt David. Afgelopen weekend won de middenvelder met zijn ploeg Yeni Mersin Idman Yurdy de topper tegen Yeni Orduspor."Zondag is onze trainer een heel blij mens vanwege een voetbalwedstrijd en de volgende ochtend hoort hij dat er familie van hem is omgekomen."









