Van der Sar over Overmars: "Ik denk dat mensen altijd een tweede kans verdienen"

Edwin van der Sar sluit een nieuw dienstverband van Marc Overmars bij Ajax niet in zijn geheel uit. De algemeen directeur van de Amsterdammers hekelt daarnaast de uitspraken van Keje Molenaar.
Bij Ziggo Sport wordt Van der Sar gevraagd hoe hij tegen de onderzoeken (nog steeds bezig) aankijkt die gaan over het grensoverschrijdend gedrag van Marc Overmars. "Ik denk dat mensen altijd een tweede kans verdienen", zegt Van der Sar bij Rondo.
"Volgens mij hoorde ik Keje Molenaar wat roepen op televisie, maar hij gaat daar helemaal niet over", doelt de bestuurder op de uitlatingen van de oud-speler bij Goedemorgen Eredivisie. Bij het praatprogramma van ESPN pleitte Molenaar voor een terugkeer van Overmars in Amsterdam. "Keje wordt volgens mij ook niet betrokken bij zijn eigen club", vervolgt Van der Sar met een sneer.
"Hij is een goede speler geweest, maar op het moment dat het golfje wat minder gaat met Ajax, komt die man weer naar boven en brengt hij ongefundeerde zaken naar boven. Ik weet niet waarom Keje over Ajax moet praten. Als hij nou in de directie van Volendam of in de rvc zit, zeg wat over je eigen club. We gaan niet altijd als het ff minder gaat bij Ajax met iedereen om de tafel zitten en te bespreken hoe het wel moet."
De deur helemaal sluiten voor Overmars, weigert Van der Sar te doen. "We zijn op dit moment aan het kijken hoe we de technische organisatie neer gaan zetten. Hij is sowieso uit de running. Het is niet aan mij om nu een update te geven over de gezondheidstoestand van Marc (hartproblemen Overmars, red.). Het is enorm erg wat hem overkomen is, dus ik wens hem alle beterschap op dat vlak." Of de algemeen directeur nog contact heeft met zijn voormalig ploeggenoot? "De eerste periode wel, daarna wat minder."









