Middenvelder zag Feyenoord-transfer mislukken: 'We hebben wel afspraken gemaakt'

Thomas van den Belt heeft openhartig teruggeblikt op zijn afgeketste transfer naar Feyenoord in de winterse transferperiode. De PEC Zwolle-middenvelder heeft afspraken gemaakt om in de zomer wél te kunnen vertrekken bij de Blauwvingers.
Op Deadline Day werd duidelijk dat de Rotterdammers een laatste poging gingen wagen om Van den Belt los te weken bij PEC. "Ik ervaarde het vol spanning", blikt de hoofdrolspeler terug bij ESPN. De Zwollenaren gaven geen krimp en wilden hun spelmaker behouden om zo de kans op promotie met hem in de gelederen te vergroten.
Van den Belt zegt graag de overstap naar Rotterdam te hebben willen maken. "Ik had goede hoop dat beide clubs eruit zouden komen en met name dat er een goed bod kwam wat voor de club (PEC Zwolle, red.) leuk was. Ik had alles klaar om naar Rotterdam te rijden om te tekenen. Jammer genoeg is het er niet van gekomen. Ik snap heel goed dat de club zegt: We doen het niet. Dat is ook hun goed recht."
Rond 20.00 uur werd duidelijk dat de transfer er niet meer van ging komen. "Ik wist toen dat het 'm niet meer ging worden. We hadden twee dagen erna vrij geen dat was wel even lekker. Ik heb me weer kunnen opladen." Normaliter vertrekt Van den Belt in de zomerse window alsnog uit Zwolle. "We hebben afspraken gemaakt over aankomende zomer. Ik hoop dat de club zich daaraan houdt. Het is vrij helder en staat ook zo op papier. Dat is ook de reden dat ik verlengd heb."









