Van der Sar: 'Als je dan niet van Volendam kan winnen thuis is het afgelopen'

Van der Sar: 'Als je dan niet van Volendam kan winnen thuis is het afgelopen'
Update: 6 februari 2023 om 22:47
Praat mee!

Edwin van der Sar is bij Rondo ingegaan op het ontslag van Alfred Schreuder bij Ajax. De Algemeen directeur zag te weinig ontwikkeling in de ploeg, maar stelt dat de aanstelling van de trainer geen fout was.

Van der Sar stelt aan tafel dat het een intensief en zwaar jaar is geweest. "Teleurstellend hoe we er eigenlijk nu voor staan", begint Van der Sar. "Aan het eind van het jaar komt de echte afrekening. In de tussentijd hebben we veel punten verloren. Te weinig goed voetbal gezien, te weinig ontwikkeling in het elftal gezien. Daarna zijn we tot het punt gekomen om afscheid te nemen van Alfred." Volgens Van der Sar was het ontslag een combinatie van factoren. "Combinatie van optellen en aftrekken eigenlijk. Als je dan niet van Volendam kan winnen thuis is het afgelopen."

Volgens Van der Sar is het aanstellen van Schreuder geen fout geweest. “We hebben een lijst gemaakt met trainers die bij Ajax kunnen passen. Wat is de filosofie en wat past bij de club. We hebben met een aantal mensen gesproken en op die manier zijn we bij Alfred uitgekomen." De algemeen directeur stelt dat Schreuder een goede indruk onder Ten Hag achter gelaten. "Ja zeg het maar ja, sommige zaken zijn onverklaarbaar."