Leeds United heeft amper jaar na Bielsa-exit al genoeg gezien en ontslaat manager

Leeds United heeft manager Jesse March op straat gezet, meldt de Engelse club maandag via de officiële kanalen. De manager begon pas in februari vorig jaar aan zijn klus bij The Whites, maar moet de tegenvallende resultaten van de laatste tijd bekopen met zijn ontslag.
In zijn eerste half jaar bij Leeds slaagde Marsch er op de slotdag van de Premier League erin om zijn club ternauwernood voor het hoogste niveau van Engeland te behouden. Ook de overige stafleden Rene Maric, Cameron Toshack en Pierre Barrieu zijn door de laagvlieger met onmiddelijke ingang uit hun functie ontheven, blijkt uit het clubstatement.
Leeds is al bezig met een opvolger en verwacht spoedig nieuws te kunnen brengen. 'Het proces van het aanstellen van een nieuwe hoofdtrainer is aan de gang en we zullen de supporters de komende dagen op de hoogte blijven houden', aldus de huidige nummer zeventien van de Premier League. Carlos Corberan wordt in Engeland gelinkt aan de job. Leeds wacht al sinds 5 november op een overwinning.









